4. december 2017 - Nyheder

Klar til kaffebar

BEBOERSERVICE: Vapnagaard Servicecenter er mere end før blevet centrum i bebyggelsen. De tre serviceafsnit med hver deres ejendomsfunktionærer er nedlagt, så nu er alle viceværter samlet i et team på Vapnagaard.

Det betyder, at alle henvendelser fra beboerne skal gå gennem servicecentret.

- Det eneste opgaver, vi ikke løser for beboerne på Vapnagaard, er huslejen, vaskekort og tv-pakkerne - de tre ting administreres stadig via vores regnskabsafdeling på Trækbanen, men resten klarer vi herude, fortæller Christina Ryfos, der er beboerkoordinator i Servicecentret.

Sammen med kontorassistent Marianne Roggenkamp og den nye driftsleder, Ulrik Krüger udgør hun det team, der er det første til at tage imod beboerhenvendelser.

Nøglebrikker, nøgler, fejl i lejlighederne, navneskilte til døren og alt muligt andet er opgaver, du som beboer kan få løst lokalt - og nu kan du også få et bredt udvalg af kaffe, mens du venter.

- Som et forsøg har vi sat en kaffemaskine op, hvor beboerne ikke bare kan få almindelig kaffe, men også latte, espresso, the, kakao og en lang række andre varianter af varme drikke, fortæller driftschef, Rebecca Dyrby.

Maskinen er kun til låns i starten, når den er blevet prøvet af i nogle måneder, vil man afgører, om den skal installeres permanent. Man kan selvfølgelig stadig få ganske almindelig filterkaffe som altid.

Servicecentret byder som altid også på aviser (Helsingør Dagblad, Frederiksborg Amts Avis, Politiken og Ekstra Bladet).

Hvis man har været i Servicecentret i den seneste tid, vil man kunne se, at der er sat en ny skranke op, og at der er blevet rykket rundt på tingene.

Mellem jul og nytår, hvor Servicecenteret er lukket, vil de midlertidige skærme blive fjernet, og i stedet bliver der opsat glasvægge, sådan at de ansatte i servicecenteret får deres eget rum.

Arbejdstilsynet har andre krav til arbejdsmiljøforhold for ansatte, end da servicecenteret i sin tid blev bygget. Det gælder både sikkerhed og tryghed, lydforhold og ergonomi. Dertil kommer også, at man skal kunne håndtere beboernes data på en diskret måde og leve op til kravene i persondataforordningen.

Ved samme lejlighed er det blevet besluttet, at beboercaféen, hvor alle er velkomne, skal gøres lidt større og mere indbydende.

På lidt længere sigt er det også planen, at der skal opstilles pc og printer til brug for de beboere, der ikke har de it-muligheder i eget hjem.

Kaffebar 2

Kaffebar med friske aviser og beboerservice

  • Kontakt til ansatte
    08:00 - 15.00
    08:00 - 17.00
    08:00 - 14.00
    4925 2627
  • kontakt os

    ServiceCenterets kvikskranke, Hovmarken 7:
    Mandag klokken 8-15
    Tirsdag klokken 8-15
    Onsdag klokken 8-15
    Torsdag klokken 8-17
    Fredag klokken 8-14

    4925 2627
SMS tilmelding

Alle der har et offentligt tilgængeligt mobilnummer, modtager SMS fra Boliggården ved forstyrrelser af drift eller andre vigtige forhold.

Beboere med arbejdstelefon, hemmeligt nummer eller mobilnummer, der ikke fremgår af offentligt tilgængelige registre, kan tilmelde sig Boliggårdens SMS-tjeneste. 

Hvis man ikke ønsker at mondtage SMS'er fra Boliggården kan man afmelde sig tjenesten her.